O shot PRP för kvinnor

PRP är en vetenskapligt bevisad, naturlig behandling där vi använder ditt egna blod. O-Shot eller “Orgasm Shot” kallas metoden när man behandlar slidöppningen, runt urinöppningen och klitoris efter lokalbehandling med PRP.

Behandlingen ge dig:

• Ökad sexlust och njutning
  • Starkare orgasm
  • Större självförtroende
  • Återfuktad och elastisk hud på intima områden som annars endast kan behandlas framgångsrikt med hormoner (vaginan efter klimakteriet eller hos personer som genomgått könskorrigering). Perfekt för dig som lider av torrhet pga klimakteriet och inte kan eller vill ta hormoner
  • Skonsam, naturlig och effektiv behandling för dig som lider av torrhet i slidöppningen med smärtsamt sex eller infektioner som följd
  • Bättre spänst och hudkvalité, minskad torrhet, minskar infektioner
  • Minska smärta vid samlag
  • Minska inkontinens.

Viktigt att tänka på inför behandling:

• Inga NASID- preparerat, såsom Magnecyl, Ipren, antiinflammatoriska läkemedel och fiskolja 1 vecka före beh. Dessa medel har negativ effekt på blodplättarna.
  • Drick mycket vatten och begränsa kaffedrickande på behandlingsdagen.

Viktigt att tänka på efter behandlingen:

• Ingen träning, bad eller bastu samma dag.
  • inget samlag dem första sju dagarna trots upplevelse av ökad sexuell stimulans pga vätsketrycket.

För sexuell dysfunktion såsom nedsatt lust mm så behöver det 2–3 behandlingar med 2–3 månaders intervall.

För stressinkontinens och torr slemhinna kräver det 3–5 behandlingar med 1 månads intervall. Därefter 2–4 behandlingar per år tillsvidare.