Permanent Laser Hårborttagning Kurs

Välkommen att registrera dig för vår populära permanenta hårborttagning utbildning med Laser & IPL.

Utbildningslaser är öppen för alla, så även om du inte har någon tidigare erfarenhet, är du välkommen att registrera dig.

Vi kommer att gå under dagen genom vad det innebär att arbeta med permanent hårborttagning som anges nedan. Laserträning är omfattande och ger dig en mycket bra grund för att starta laser hårborttagning, eller så kanske du redan arbetar och behöver få en kunskapsuppdatering eller få ny personal. Dag två kommer vi att utföra behandlingar med Soprano Ice Platinum världens bästa, smärtfria och snabbaste maskin för permanent hårborttagning på alla hud- och hårtyper, vilket är unikt. Du kommer att kunna göra behandlingar själv, en grundläggande praxis.

Vi var en av de första klinikerna i Sverige att arbeta med Soprano Ice Platinum från Alma.

Vad kommer vi att täcka under kursen?

1. Skillnaden mellan IpL och laser.
  2. Laser typer
  3. Hud och hår anatomi
  4. Kontraindikationer
  5. Biverkningar och hur man undviker dem och behandlar dem om de hände.
  6. Säkerhet
  7. Lagar och förordningar
  8. Finansiering av utrustning
  9. Praktiska övningar med laser hårborttagning.
  10. Slutprovning (Samma dag eller dag efter kan testet göras på avstånd).
  11. Diplom
  12. Du får information om olika maskiner, priser och finansiering / leasing.

VEM KAN DELTA I DENNA IPL & LASER UTBILDNING?

• Du som planerar att utöka din nuvarande verksamhet med hårborttagning
  • Du som planerar att starta din egen salong / klinik
  • Du driver idag en salong och behöver mer utbildning eller har ny personal.
  • Du som vill lära dig om ett nytt företag/behandling
  • Utbildningen ger dig en mycket god kunskap om permanent hårborttagning och allt runt.

Antal deltagare
För att göra kursen så bra som möjligt har vi begränsat antalet deltagare till 6.

• Övrigt: Vi erbjuder kaffe.
  • Kursavgift 6800 kr exkl. Moms, 8500kr inkl moms på de angivna kursdatumen
  • Privat kursavgift 11 200kr exkl. Moms, 14 000 kr inkl. moms för privatpersoner
  • OBS! Applicera minst en vecka före den bestämda tiden.

BOKNING UTBILDNING LASER

Du kan boka laserträning hårborttagning genom att fylla i formuläret nedan.

OBS! Observera att ansökan är bindande och att du får en faktura SEK som måste betalas innan kursen börjar.

Frågor! Välkommen till e-post eller ring: 0760072345

Välkommen till två utbildningsdagar. PS gärna dela på Facebook nedan, Tack!

MOTION PÅ SOPRANO ICE PLATINUM

Om du tidigare har deltagit i utbildningen men bara vill få utbildning på maskinen Soprano Ice Platinum för en dags att följa med våra laserterapeuter så är det möjligt. Det kostar 2000 exklusive moms.

Växjökliniken

Besök oss