Antikroppstest för COVID-19 + Läkarintyg (travel certificate)

Nu kan du enkelt testa dig för antikroppar mot COVID-19 hos oss på Växjökliniken. Du får veta ditt provsvar direkt på plats. Alla personer över 12 år kan ta antikroppstest.

Just nu kan du testa dig för endast 325 kr

Paketpris (Antikroppstest + Läkarintyg) för endast 725 kr

*Tänk på att du måste vara helt symptomfri för att ta testet.

Viktig information inför provtagning

Testet mäter antikroppar som bildas efter en infektion. För att ta antikroppstestet ska det ha gått minst 7 dagar sedan insjuknande och minst 2 dygn där du varit helt symptomfri. Vi rekommenderar dock att testet tas minst 2-3 veckor från att du blev sjuk för bäst resultat. Alla personer över 12 år kan ta antikroppstest.

Snabbtest för Antikroppar COVID-19 IgG/IgM Corona översikt:

• Kvalitativ detektion av SARS-CoV-2 antikroppar (IgM och IgG)
  • Detta test är avsett att användas som ett hjälpmedel för primära och potentiellt sekundära diagnoser av SARS-CoV-2-infektioner.
  • COVID-19 IgG/IgM testet kan utföras med helblod (från venpunktion eller fingerstick), serum eller plasma.
  • Ett negativt testresultat kan inte utesluta infektion om vid låg antikroppskoncentration i blodet
  • Hög sensitivitet med 94,1 % och 99,2 % specificitet jämfört med PCR analys

Hur går det provet till?

Provtagningen utförs av vår personal på vår mottagningen. Du bokar in din tid via bokadirekt. Du går bra att droppa in men det kan ta lite längre tid. Tänk på att hålla avstånd till andra kunder medan du väntar.

Smidig provtagning

Antikroppstestet tas via ett enkelt blodprov från fingret. Du betalar direkt på plats med kort, kontant eller Swish. Bokar du via bokadirekt då har du möjlighet att betala via Klarna.

Provsvar och reseintyg efter 20 minuter

Provsvaret kan läsas av redan efter 20 minuter. Du väntar i väntrummet eller du kan få resultat senare.

OBS! Tag med Pass! Reseintyg utförs på engelska.

Besök oss