Medicinsk laser / med-laser

Växjökliniken erbjuder alla arbetsgivare och idrottsförbunder medicinsk laserbehandling.

Växjökliniken har arbetat i flera år med bl a medicinsk laserbehandling med fantastiska resultat.

Vår läkare dr. Alaa Sadik har såväl bra som lång erfaranhet med att behandla både akuta som kroniska muskel-och ledsmärtor med med-laser.

Medicinsk laser är ett fokuserat och rent ljus som går rakt in i vävnaden. Har anti-inflammatorisk och läkande verkan. Laser förbättrar syreupptaget i cellen genom en ökad genomblödning/cirkulation i vävnaden och sätter igång en självläknings process. Efekten känns redan efter första behandlingen med smärtlindring och efter ett antal behandlingar, kommer patienterna att gradvis uppleva funktionsförbättring. Behandlingsomgångar varierar men i princip kräver det en kur på 5 till 10 behandlingar. Kuren kan upprepas vid behov och gärna att kombinera med sjukgymnastika övningar.

Behandlingstid är 15-40 min, beroende på det behandlade området.

Med med-laser förkortar man sjukfrånvaron och effektiviserar rehabiliteringen. Hos idrottare som utsatts för skador så förkortar med-laser läkningen enormt.

Behandlingen är kostnadseffektiv om vi tänker med målet:

• Lindrar smärta.
  • Minskar behov för värktablett intag, vissa tål egentligen inte dessa medicinser.
  • Förbätrar funktion.
  • Förkortar sjukfrånvaro.

Följande åkommer behandlas utav med-laser:

• Idrottsskador av olika slags såsom muskelbristningar.
  • Whiplashskada
  • Nackmyalgi
  • Ryggsmärtor
  • Diskbråck
  • Inflammationer i muskler och senor
  • Rotatorkuff syndrom
  • Impingement syndrom
  • Frozen shoulder
  • Fibromyalgi
  • Artros t.ex knä.
  • Karapaltunnelsyndrom
  • Tennisarmbåge
  • Golfarmbåge mm

Vi rekommenderar starkt att kombinera medicinsk laser med medicinsk PRP behandling hos vissa åkommer enl. följande för bästa resultat:

• Artros såsom knäartros.
  • Idrottsskador såsom muskelbristningar.
  • Seninflammationer t.ex hälseneinflammation.
  • Tendinoser t.ex tennisarmbåge.

Ni som arbetsgivare kan väl erbjuda dina medarbetare laserbehandlingen för den ingår i friskvården, alltså skattefri förmån.

Vi erbjuder följande tjänster:

1. Läkarbedömning och remisshantering                                   1500:-
  2. Medinsk laser kur av 5 behandlingar                                       2500:-
  3. Medinsk laser kur av 10 behandlingar                                     5000:-
  4. PRP injektion 1 behandling                                                        3000:-
  5. PRP injektion 3 behandlingar                                                    7500:-

OBS! Alla priser exkl. moms.

Besöksadress:

Sandgärdsgatan 23, plan 3