PRP behandling med HLLT laser för bl a knäartros

PRP behandling med HLLT laser för bl a knäartros.
Vi rekommenderar 3 behandlingar med en månad mellanrum. Man kan upprepa behandlingen efter 6-12 månader.

PRP – Platelet Rich Plasma hjälper patienter med mild till måttlig knäartros att lindra smärtor och förbättrar ledfunktionen.
Det är alltid fördel att kombinera PRP behandling med medicinsk laser.
***
Medicinsk laser HLLT (high Level Laser Therapy) är en riskfri och smärtfri metod
Fokuserat och rent ljus som går rakt in i vävnaden. Har anti-inflammatorisk och läkande verkan. Laser förbättrar syreupptaget i cellen genom en ökad genomblödning/cirkulation i vävnaden och sätter igång en självläknings process.

Medicinsk laser är fokuserat och rent ljus som går rakt in i vävnaden. Har anti-inflammatorisk och läkande verkan. Laser förbättrar syreupptaget i cellen genom en ökad genomblödning/cirkulation i vävnaden och sätter igång en självläknings process.

Växjökliniken
Sandgärdsgatan 23, Växjö.